Wil je je kind goed voorbereiden op de LVS-toetsen? Door te oefenen voor de LVS-toetsen krijgt je kind meer zelfvertrouwen en inzicht in de soorten vragen die het kan verwachten. Op deze pagina lees je hoe je op een prettige en gestructureerde manier kunt oefenen voor de LVS-toetsen.
De LVS-toetsen worden op basisscholen gebruikt om te volgen hoe je kind zich ontwikkelt. De LVS-toetsen geven inzicht in vakken zoals rekenen, taal en spelling. Ook helpen de LVS-toetsen leerkrachten om op tijd bij te sturen of juist extra uitdaging te bieden. De bekendste toetsen zijn de Cito-toets of de IEP-toets.
Sommige kinderen kunnen best zenuwachtig zijn voor een LVS-toets zijn. Daarom is het fijn als ze goed voorbereid aan de LVS-toets kunnen beginnen. Met het oefenen voor de LVS-toets help je je kind om vertrouwd te raken met de vraagstelling en de onderwerpen die terugkomen op de LVS-toets.
Scholen kunnen zelf kiezen welke LVS-toets ze gebruiken. In Nederland zijn er vijf goedgekeurde aanbieders van LVS-toetsen: Cito (Leerling in Beeld), IEP (Bureau ICE), Dia (Diataal), Boom test onderwijs en CED-Groep.
Veel mensen kennen vooral de Cito-toets of IEP-toets. De meeste scholen gebruiken ook de Cito-toets of de IEP-toets. Ons oefenmateriaal sluit aan op de leerdoelen van alle LVS-toetsen.
Ons nieuwe LVS-toets oefenplatform is speciaal ontwikkeld om kinderen vertrouwd te maken met de vaardigheden en vraagstelling die in de LVS-toetsen worden getoetst van bijvoorbeeld de IEP-toets en de Cito-toets.
Je vindt oefeningen voor alle belangrijke onderdelen van de LVS-toets: van rekenen en spelling tot begrijpend lezen en woordenschat. De opgaven lijken qua inhoud en moeilijkheidsgraad op wat kinderen ook tijdens LVS-toets op school tegenkomen.
Of je kind nu extra hulp nodig heeft of juist extra uitdaging zoekt: met onze speciale LVS-toets oefenplatform kunnen kinderen zich optimaal voorbereiden. Het geeft kinderen rust, structuur en meer zelfvertrouwen en dat is precies wat ze nodig hebben om goed voorbereid aan de LVS-toets te beginnen.